Smile..CheeeeseCake

M-am cam supărat pe cartea Backen după ce am făcut o rețetă care nu a ieșit ca la carte. Așa că am zis să încep luna februarie cu dreptul și să gătesc ceva deja testat. Doar că  nici asta n-a fost simplu. După ce mi s-a făcut o poftă nebună de cheesecake și am hotărât că ăsta va fi următorul tort, am început să caut rețete la sigur. Am dat peste sute de moduri de a face blatul, sute de mii de feluri de cheesecake și un miliard de sfaturi. Ca să mai reduc ceața în jurul subiectului m-am uitat și la câtea video-uri. Pe scurt, ce e mai jos este rețeta clasică a unui cheesecake (de fapt o variantă a rețetei clasice). Testată de mine personal și deci sigură 🙂

Timp de preparare tort: 20 min

Timp de coacere: 30 min

Gata de mâncare: 6 ore

Ne trebuie:

300 g biscuiți digestivi

125 g unt

400 g cremă brânză (Philadelphia, Hochland etc.; se poate face și cu brânză de vaci, în acest caz vă trebuie 500 g, dar compoziția finală va semănă cu cea de pască, deși gustul va fi la fel de bun)

150 g zahăr

3 ouă

2 linguri esență vanilie

400 ml smântână grasă

opțional gem pentru toping

Pasul 1: Într-un vas de plastic zdrobim biscuiții (am folosit zdrobitorul pentru carne că nu am făcăleț). Topim untul la o baie de aburi și turnăm peste biscuiți. Amestecăm cele 2 ingrediente până obținem un amestec semiuscat și uniform.

Colaj 1

Așezăm compoziția pe fundul unei tave stropite cu ulei și tapetăm cu degetele. Un sfat aici ar fi să ridicați un pic marginile blatului ca în poza de mai jos.

Pas 3

Punem tava la frigider și ne ocupăm de al doilea strat. Într-un vas amestecăm 2 cutii de cremă de brânză cu 100 g zahăr. Amestecăm până se uniformizează și adăugăm vanilia. Adăugăm ouăle, unul câte unul. Amestecăm din nou. Eu am mai pus și jumătate de coaja rasă de lămâie 😀 Dar asta după gust.

Colaj 2

Turnăm compoziția de brânză peste cea de biscuiți și băgăm la cuptorul încălzit mediu pentru 20 min. Aveți grijă să nu se ardă, verificați din când în când cu scobitoarea dacă s-a întărit compoziția și când devine cât de cât rigidă scoateți tava.

Între timp pregătim ultimul strat. Amestecăm 400 g de smântână cu 50 g zahăr și o linguriță de aromă de vanilie. Amestecăm totul bine până obținem o pastă fină.

Pas 7

Turnăm amestecul de smântănă peste cel de brânză și băgăm totul la cuptor pentru încă 10-15 min.

Cheesecake-ul e gata când compoziția se încheagă și capătă o culoare ușor gălbuie. Lăsăm tava să se răcească și băgăm la frigider pentru 5 ore.

După gusturi și preferințe, adăugăm peste dulceață de ceva…Eu am adăugat de coacăze. Cheesecake-ul care iese are cam 8-10 felii care au fost împărţite aseară cu prietenii mei. Schokoladig a avut prima sa ieșire în lume 😀

This entry was published on February 4, 2013 at 11:00 pm. It’s filed under Retete, Torten and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

