Prajitura cu cocos

Mă cam depărtez de tot de idea blogului și implicit de cartea pe care am zis că o s-o gătesc cap coadă. E un gând vinovat pe după ureche pe undeva, dar îl înăbuș spunându-mi că coc în continuare..și asta e important.

Azi vă prezint prăjitură cu cocos făcută la recomandarea unui prieten. Rețetă preluata de pe blogul Laurei Sava. La gust nu e altceva decât ciocolata Bounty. Dacă sunteți curioși cum se face bounty în casă, aveți pașii mai jos  🙂

Avem nevoie pentru blatul principal:

125 g unt

100 g zahăr

3 ouă

200 g făină

2 lg cacao

3 lg lapte

1 linguriţă plină praf de copt

Pentru stratul de cocos:

3 lg griş

300 ml lapte

100 g unt

100 g zahăr

100 g nucă cocos (eu am luat nuca de cocos din Mega Image cu nişte fulgi coloraţi în ea, de aceea stratul de cocos a ieşit de culoare verde :d )

Pentru glazura de ciocolată ne trebuie:

200 g ciocolată lapte (eu am folosit Poiana)

50 g unt

Începem prin a amesteca untul cu zahărul. Adăugăm ouăle, unul câte unul, apoi laptele. Pregătim compoziţia uscată – amestecăm făina cu praful de copt, adaugăm cacao. Încorporăm partea uscată în compoziţia de unt.

Pregătim o tavă rotundă tapetând-o cu hârtie pentru copt cu puţin ulei pe fund. Turnăm compoziţia obţinută în ea şi o băgăm în cuptorul preîncălzit pentru 20 – 25 min.

Trecem la partea cu cocos.

Punem la foc laptele, untul şi zahărul. Aşteptăm până se topeşte untul şi adăugăm grişul, amestecând continuu. Când compoziţia se îngroaşă, adăugăm cocosul şi mai lăsăm pe foc pentru 2-3 min. Mai mult nici nu o să puteţi pentru că începe să se îngroaşe 🙂 Turnăm compoziţia peste blatul care s-a răcit şi trecem la glazură.

Glazura e foarte simplă. Bucăţelele de ciocolată le punem pe foc împreună cu untul. Aşteptăm să se topească, amestecăm şi turnăm aşa fierbinte peste prăjitură.

Se savurează cu cola la doză, filmul The perks of being a Wallflower şi vreo 6 prieteni 🙂

cinema

This entry was published on February 19, 2013 at 9:59 am. It’s filed under Kuchen, Retete and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

