Spre amintiri cu ciocolata

Astăzi mă gândeam că nu e o chestie rea să nu-ţi citească nimeni blogul.

I-am auzit aseară vorbind de Berlin; vorbind aşa cum eu nu pot să vorbesc despre locul în care m-am născut. Clădirile mele nu transmit nimic. Traficul meu este mut şi atunci ce te faci? Atunci te bazezi doar pe gusturi şi mirosuri.

Îţi aminteşti de magazinul unde se vindea? Tejgheaua, doamna, apronul, muralul, albastrul. Produse înghesuite pe rafturi. Iluzia belşugului, deşi toţi ştiau adevărul. L-am aflat şi eu la  un moment dat. Da, când eram eu mică dulciurile erau doar de 8 feluri. Salamul de biscuiţi se pune şi el? 

SALAM de BISCUIŢI

Reţetă preluată de pe blogul Olgăi. Numele blogului, de altfel,  este sugestiv pentru specificul reţetei de azi.

Grad de dificultate: mic

Timp preparare: 20 min

Avem nevoie de:

– 320 g biscuiţi simpli

– 200 g unt (reţeta originală zice 230, mie 200 mi s-au părut mai mult decât suficienţi)

– 1 ou

– 3/4 cană zahăr

– 3 linguri mari cacao

– 3 linguri mari zahăr

Pasul 1. Într-un bol adânc, zdrobim biscuiţii până aceştia devin aproape praf.

Pasul 2. Pe un bain-marie topim untul şi zahărul. E pasul în care amestecăm continuu. Adăugăm oul şi continuăm să amestecăm încă 10 minute până obţinem un amestec puţin vâscos.

Pasul 3. Adăugăm laptele şi cacao. Mai ţinem amestecul 2 min pe bain marie şi apoi îl lăsăm să se răcească un pic.

Pasul 4. Adăugăm masa obţinută peste biscuiţii pisaţi. Amestecăm bine.

Pasul 5. Formăm salami-ul învelindu-l în hârtie pentru copt.

Pasul 6. La congelator cu el pentru cel puţin o oră!

Nu confundaţi dorul cu nostalgia.

DSC00635DSC00633DSC00639DSC00643

This entry was published on February 12, 2014 at 12:30 am. It’s filed under Kuchen, Retete and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

