Tarta cu lamaie

Prăjituresc ca pe deadline acum – am promis ca fac 5 reţete în vara asta, dar cred că mă rezum doar la 3 în final (prima fiind crepe cake de ieri). A doua din vara asta este tarta cu lamâie de pe Bakeorbreak. Trebuie să recunosc că este o reţetă care m-a surprins. Pare destul de plictisitoare şi am ales-o în Top 5 vară doar pentru dificultate uşoară şi ingrediente simple. Surpriză! Combinaţia dintre aluatul destul de dulce cu crema acrişoare din lămâie este foarte fresh. O reţetă de vară perfectă şi pentru că aluatul se coace aproximativ 20 de min ori asta înseamnă că nu veţi abuza de cuptor la temperaturile ridicate de afară.

Dificultate: uşoară

Timp prepare: 1h

Aşaaa…pentru aluatul care aduce a cookie la compoziţie ne trebuie:

– 100 g unt (în reţeta originală îs 120 ceea ce mi s-a părut un pic mult)

– 100 g zahăr

– 1/2 linguriţă vanilie

– 160 g făină

– un vârf de sare

– 1 lingură lapte

Pentru cremă:

– 150 g zahăr

– 2 linguri mălai

– un vârf de sare

– 170 ml apă

– 2 gălbenuşuri

– sucul a 3 lămâi stoarse

– jumătate cană frişcă

Sfaturi:

– Eu am cumpărat frişcă proaspătă (38% grăsime) pe care am bătut-o frumos cu mixerul până am obţinut o spumă uşoară. Nu recomand frişca artificială.

– În reţeta originală autoarea foloseşte forme mici pentru tarte. Eu am folosit o formă mare de diametru 24cm. Tarta mea a ieşit destul de subţire şi greu de scos din tavă. Recomand să folosiţi tăvi mai mici sau dacă nu, măriţi compoziţia de mai sus de 2 ori.

DSC01791_tarta

This entry was published on August 24, 2014 at 9:41 pm. It’s filed under Retete, Torten and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

